12. Futen


Op dagen dat ik even geen zin of tijd heb om Grote Dingen te ondernemen beproef ik mijn geluk wel eens in mijn eigen ‘achtertuin’, onder het mom van: er moet toch íets te beleven zijn….
Het lijkt me zo lekker om je deur uit te rollen en onmiddellijk wat geschikte fotomodellen voor handen te hebben..
Helaas woon ik midden in de Randstad en wat natuurfotografie betreft kun je het niet slechter treffen, waardoor ik regelmatig met lege kaartjes huiswaarts keer.
De Randstad biedt ook een klein voordeeltje: sommige schuwe vogels zijn hier net wat meer gewend aan drukte en dus binnen 300mm bereik….

Fuut  Great Crested Grebe Podiceps cristatus
Mamafuut met babyfuut
Fuut Great Crested Grebe Podiceps cristatus
Wat een luxe moet dat zijn...OV met veertjes...
Fuut Great Crested Grebe Podiceps cristatus
Mamafuut voert babyfuut een tussendoortje in de vorm van een mugje
Fuut Great Crested Grebe Podiceps cristatus
Babyfuut wordt wild van enthousiasme....
Fuut Great Crested Grebe Podiceps cristatus
...bij de aanblik van papafuut met visje...
Fuut Great Crested Grebe Podiceps cristatus
Papafuut kijkt zorgzaam toe hoe kindfuut het aangeboden visje verslindt.
Fuut Great Crested Grebe Podiceps cristatus
Wat een mooie beestjes zijn het toch. Net als hun ouders, maar dan heel anders.
5 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Franka schreef:

    Je woorden zijn me uit het hart gegrepen. Zo gaat het bij mij momenteel ook. En futen met jongen, is er iets leukers te bedenken? Met hun gestreepte pyamaatjes en dat hartvormige rode vlekje op hun kop zijn het de leukste pullen die ik ken. Een heerlijke serie, Roeselien.

  2. Loes schreef:

    Zo zie je maar dat het moois ook dicht bij huis te vinden is, als je er tenminste oog voor hebt.
    Een verrukkelijke serie Roeselien,
    gr. Loes

  3. Ghita schreef:

    Prachtige foto’s van de futen met jong.
    Mooi close en lekker scherp.

  4. Joke schreef:

    Wat is de natuur mooi als je dit ziet. Wat leuk voor die jongen, die ‘varen’ mee zonder moeite, hebben ze zin in een duikje, hup even het water in en terug lekker uitrusten en drogen in de zon en in een zalig bed.

  5. Daisy schreef:

    Je maakt fantastische natuurfoto’s! Mijn complimenten!

Geef een reactie

